Treballar S. Mill a classe

En aquesta secció us proposaré una sèrie de materials útils (tant per a alumnes com per a professors) per entendre i treballar les idees de Mill a classe.

El primer recurs és una activitat creada per Montse López, professora de filosofia de l’institut Santiago Sobrequés de Girona. L’exercici busca que l’alumne reflexioni sobre la situació actual de pandèmia i el rerefons ètic de les diferents iniciatives polítiques a partir del dilema clàssic entre les ètiques deontològiques i les conseqüencialistes. L’enfocament, doncs, és especialment bo per treballar l’ètica de Mill en contrast amb la de Kant. 

 

Un altre recurs: coneixes la revista Filosofia, ara!? És una revista de divulgació filosòfica en català. Cada número va dedicat a un tema de reflexió.  El quart número de la revista es va centrar en la qüestió Què haig de fer? i hi ha la traducció d’un article de Peter Singer (utilitarista) sobre solucions a la pobresa mundial. Aquí el tens: 

 Enllaç a la publicació original: La solució a la pobresa mundial

Privacy Policy Settings